Sosyal Medya Kullanımı Kilo Alımını Tetikliyor: İşte Bilimsel Nedenler

Beslenme uzmanı Pınar Sökülmez Kaya, sosyal medya platformlarındaki yemek videolarının insanların iştahlarını artırdığını belirtti.

Yayınlanma:
Sosyal Medya Kullanımı Kilo Alımını Tetikliyor: İşte Bilimsel Nedenler

Yemek İçerikleri ve Hedonik Açlık

Beslenme ve Diyetetik uzmanı Prof. Dr. Pınar Sökülmez Kaya, sosyal medyadaki yemek içeriklerinin hedonik açlığı tetikleyebileceğini belirtti.

Kaya, hedonik açlığın hazdan kaynaklanan ve temel ihtiyaçtan bağımsız bir açlık türü olduğunu ifade etti. Yüksek karbonhidratlı ve yağlı yiyeceklerin kalori açısından yoğun olduğu için hızla kan şekerini yükselttiğini ve tüketici üzerinde ödül veya zevk etkisi yaratabileceğini belirtti. Bu durumu şu şekilde örneklendirdi: Örneğin, 'Tokum ama hala yemek istiyorum.' gibi ifadeler hedonik açlığa örnek olarak gösterilebilir.

Sosyal medyada yayımlanan yemek fotoğrafları ve videolarının bu açlığı tetikleyebileceğine dikkat çeken Kaya, özellikle yemek hazırlama videolarının bu durumu körükleyebileceğini belirtti. İçerik üreticilerinin yeni bir besin tüketim yerini ziyaret ederek yiyecekleri tatmaları, bireylerin de bu yiyecekleri deneme isteklerini hedonik olarak tetikleyebileceğini söyledi.

Uykusuzluğun iştah ve besin alımına etkisine de değinen Kaya, Uykusuz kalan bireyler ödüllendirici besin uyaranlarına karşı daha duyarlı olur. Anksiyete ve Obsesif Kompulsif Bozukluk (OKB) gibi durumlar da hedonik açlığı artırabilir. dedi.

Öneriler ve Çözüm Yolları

Beslenme uzmanı Kaya, hedonik açlığı önlemek ve sağlıklı beslenme alışkanlığı geliştirmek için şu önerilerde bulundu:

Bu desteğin doktor, diyetisyen veya psikologlardan alınabileceğini vurguladı.

AA

Yorum Yapmak İçin Tıklayınız0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar ONAYLANMAMAKTADIR. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.