Ali Yerlikaya'dan Gürer'in soru önergesine yanıt: Son 5 yılda 76 bin 156 kişi dolandırıcılık mağduru oldu
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, telefon dolandırıcılığı ile ilgili verilerin açıklanması için TBMM'ye soru önergesi verdi. İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya ise verilen soruya yanıt verdi.
İletişim Yoluyla Dolandırıcılık Olayları Hakkında Bilgiler
CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in, İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya tarafından yanıtlanan soru önergesine göre, son beş yılda ülkemizde meydana gelen iletişim yoluyla dolandırıcılık olaylarında 76 bin 156 kişinin mağdur edildiği belirlendi. Bu olaylarda 16 bin 599 şüpheli şahıs yakalanarak adli makamlara teslim edildi. Mağdur olan şahısların 57 bin 145'i erkek, 19 bin 11'i ise kadındı.
İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, dolandırıcılık faaliyetlerinde genellikle polis, savcı, asker, banka görevlisi, sigorta çalışanı veya kargo şirketi personeli gibi kurumların adlarının kullanıldığını ve şüphelilerin gerçek dışı vaatlerle kurgusal senaryolar oluşturarak vatandaşları dolandırdığını açıkladı.
Ömer Fethi Gürer, dolandırıcılık olaylarının boyutlarını ortaya çıkarmak amacıyla yönelttiği sorulara yanıt alırken, Türkiye genelinde son beş yılda 76 bin 156 kişinin dolandırıldığı ve 16 bin 599 şüphelinin yakalandığı bilgisine ulaştı. Ancak bu dolandırıcılık olaylarının mağdurlara ne kadar maddi zarar verdiği ve bu zararların ne kadarının geri alındığı konusunda net bilgiler verilmedi.
Ömer Fethi Gürer, İçişleri Bakanı'nın verdiği bilgiler ışığında telefon dolandırıcılığına karşı daha etkin bir mücadele geliştirilmesi gerektiğini vurgulayarak, dolandırıcılık olaylarının her yaş ve eğitim kesimini etkilediğine dikkat çekti. Ayrıca, TV ve sosyal medya üzerinden daha fazla uyarı ve dolandırıcılara caydırıcı cezaların uygulanması gerektiğini belirtti.
Haber Merkezi
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar ONAYLANMAMAKTADIR. Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Ziyaretçilere aittir.