OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE USTA EMEKLİLİĞİ VE İŞ GÜCÜ SIKINTISI
Gençlerin otomotiv sektöründe usta olarak çalışmak yerine sosyal alternatifleri tercih etmeleri, sektörde usta sıkıntısını derinleştiriyor. İşe yeni başlayan işçi sayısının iki katı kadar usta her yıl emekli olurken, sektörde yetişmiş eleman açığı yaşanıyor. Sektördeki nitelikli iş gücü problemleri, gelecekte araç tamirine erişimi zorlaştırabilir ve servis sürelerini uzatabilir.
YETİŞMİŞ ELEMAN AÇIĞINA DİKKAT!
İmalat sanayi, ana sanayi, tedarik sanayi ve satış sonrası gibi alanlarda yetişmiş eleman ihtiyacı artıyor. Özellikle son dönemde satış sonrası bakım ve onarım teknisyeni sayısında ciddi bir azalma var. Çalışma koşullarının ağır olması, ücretlerin düşük olması ve eğitimin zaman alması gibi sebeplerle yeni usta yetiştirme konusunda sıkıntılar yaşanıyor.
GENÇLERİN TERCİHLERİ DEĞİŞİYOR
Gençlerin otomotiv sektöründe çalışmayı tercih etmemeleri, sektörde rekabetin azalmasına ve teknisyen sayısının azalmasına neden oluyor. Usta sayısındaki azalma, servis sürelerinin uzamasına ve araç tamir maliyetlerinin artmasına yol açabilir. Elektrikli araçların hızla artması da sektörde yeni yetişmiş eleman ihtiyacını artırıyor.
ÖNEMLİ TASARRUF VE GELECEK VİZYONU
RS Otomotiv Grubu, gelecekte dijitalleşme süreçlerine hız vereceklerini ve 11 farklı markayla hizmet vermeye devam edeceklerini belirtiyor. Sektördeki usta sıkıntısına rağmen, şirket müşterilere önemli tasarruflar sağladıklarını ve tüketicilerin yanında olduklarını ifade ediyor.