Hurda teşvikinde ekonomiye katkı sağlayacak model arayışı

Otomotiv Sanayi Derneği Başkanı Cengiz Eroldu, Türkiye'de eski araçların sayısının yüksek olduğunu ve etkili bir hurda teşvikine ihtiyaç duyulduğunu belirtti.

Yayınlanma:
Hurda teşvikinde ekonomiye katkı sağlayacak model arayışı

Araç Parkından Kaynaklanan Sorunlar

Türkiye'deki araç parkının büyük bir kısmını eski araçlar oluşturuyor. Trafikteki araçların yüzde 25'inin 21 yaşından büyük olması, bu durumun ciddiyetini gözler önüne seriyor. Eski araçların otomotiv parkının yarısını oluşturduğunu ve toplam emisyonun yüzde 95'inden sorumlu olduğunu vurgulayan uzmanlar, emisyonu yüksek araçların Türkiye için önemli bir sorun teşkil ettiğini dile getiriyorlar.

Hurda Teşviki ve Stratejik Görüşler

Vatandaşların ekonomik nedenlerle araçlarını hurdaya vermek istemediğini belirten uzmanlar, hurda teşvikinin bu durumu değiştirebileceği görüşünde. Ancak teşvikin yalnızca bu yıla özgü olmaması gerektiğini savunuyorlar; bu konunun uzun vadeli bir strateji ile ele alınması gerektiğinin altını çiziyorlar. Burada önemli olanın, ülkenin geleceği için uzun vadeli bir hurda teşviğinin yeşil dönüşüm altında devreye alınması olduğunu düşünüyorlar.

Etkili Hurda Teşviki Modeli Önerileri

Uzmanlar, etkili bir hurda teşviki modelinin nasıl olması gerektiği konusunda önerilerde bulunuyorlar. Emisyonu yüksek araçların trafikten çekilmesi için fon desteği olması gerektiğini vurgulayan uzmanlar, daha odaklı bir yaklaşım öneriyorlar. Önceki uygulamalarda görülen hurda ticaretine dönüşme durumunun engellenmesi gerektiğini ve bu durumun ülkeye fayda sağlamadığını ifade ediyorlar.